Nivel primar
ÎNSCRIERE CLASA PREGĂTITOARE
ACTE NECESARE LA ÎNSCRIERE:
- Cartea de identitate a părintelui/tutorelui legal care se prezintă la înscriere, în original și copie (nu se solicită cărțile de identitate de la ambii parinți; sunt suficiente actele unui singur părinte);
- Certificat de naștere al copilului în original și copie;
- Recomandarea/evaluarea în vederea înscrierii în clasa pregătitoare (dacă e cazul);
- Cerere tip de înscriere (se completează pe loc în unitatea de învățământ);
DOCUMENTE pentru dovedirea îndeplinirii criteriilor generale din metodologie, respectiv a criteriilor specifice:
– existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului;
– existența unui document care dovedește că este orfan de ambii părinți. Situația copilului în raport cu care s-a instituit o măsură de protecție specială, potrivit Legii nr. 272/2004 privind
protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți;
– existența unui document care dovedește că este orfan de un singur părinte;
– existența unui frate/unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă.
– adeverință de membru din partea bisericii;
– adeverință de la locul de muncă sau carte de identitate care să ateste proximitatea domiciliului.
ACTE NECESARE LA CONFIRMAREA LOCULUI:
- Fișa medicală SAU adeverință medicală + aviz epidemiologic + copie carnet vaccinuri;
- Taxa de înscriere 200 lei (se achită la casierie sau prin transfer bancar IBAN: RO39BRDE130SV21064711300 Banca BRD și se depune la secretariat o copie după chitanță).
CALENDAR ÎNSCRIERE CLASA PREGĂTITOARE
11 aprilie – 14 mai 2024 Depunerea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ la care se solicită înscrierea copiilor.
16 aprilie 2024, intervalul orar 13:00-17:00 – Activitatea de cunoaștere
Prima etapă de înscriere în învățământul primar
14 – 17 mai 2024 Procesarea cererilor-tip de înscriere.
29 mai 2024 – Afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar
a candidaților înmatriculați și a numărului de locuri rămase libere – Validarea locului
A doua etapă de înscriere în învățământul primar
30 mai 2024 – Comunicarea procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, după prima etapă de înscriere;
31 mai – 7 iunie 2024 Depunerea cererii-tip de înscriere la secretariatul unității de învățământ aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă.
10 iunie – 14 iunie 2024 Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrierea copiilor.
17 iunie – 21 iunie 2024 Procesarea cererilor-tip de înscriere.
21 iunie 2024 Afișarea listelor finale ale copiilor înscriși în clasa pregătitoare.
2 septembrie – 6 septembrie 2024 Centralizarea și soluționarea de către inspectoratul școlar a cererilor părinților/tutorilor legal instituiți/reprezentanților legali ai copiilor
care nu au fost încă înscriși la o unitate de învățământ. Soluționarea de către inspectoratul școlar a oricărei alte situații referitoare la înscrierea în învățământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul superior al copilului.
CRITERII DE DEPARTAJARE
Criterii generale:
- a) existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului;
- b) existența unui document care dovedește că este orfan de ambii părinți. Situația copilului care provine de la o casă de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți;
- c) existența unui document care dovedește că este orfan de un singur părinte;
- d) existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă.
TRANSFER
Elevii care doresc să vină prin transfer la Liceul Teoretic Creștin „PRO DEO” trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
- Nota 10 la purtare;
- Adeverință cu nota la purtare și media generală pe anul anterior (se depune la secretariat);
- Evaluare în funcție de clasa unde se dorește transferul;
- Participarea la activitatea de cunoaștere.
! Elevii sunt admiși în ordinea descrescătoare a notelor de la testare.
! În anii terminali nu se acceptă transferuri, respectiv în clasa a VIII-a și a XII-a.
ACTE NECESARE
- Adeverință cu nota la purtare și media generală pe anul anterior (se depune la secretariat);
- Cerere de transfer (se completează la secretariat după care se avizează de școala de unde vine elevul și se depune la secretariat);
- Cerere de înscriere (se completează pe loc în unitatea de învățământ);
- Certificat de naștere al copilului în original și copie;
- Cartea de identitate a părintelui / tutorelui legal care se prezintă la înscriere, în original și copie (nu se solicită cărțile de identitate de la ambii parinți; sunt suficiente actele unui singur părinte);
- Decizie divorț părinți sau custodie copil, unde este cazul, în original și copie;
- Fișa medicală SAU adeverință medicală + aviz epidemiologic + copie carnet vaccinuri;
- Foaie matricolă;
- Adeverință note și absențe (în cazul transferului în timpul anului școlar);
- Taxa de înscriere 200 lei (se achită la casierie sau prin transfer bancar IBAN: RO39BRDE130SV21064711300 Banca BRD și se depune la secretariat o copie după chitanță).
TRANSFER ÎN CLASELE I-VII:
Elevii:
- susțin un test la Limba și literatura română sau Comunicare în limba română;
- susțin un test la Matematică sau Matematică și Explorarea mediului;
ELEVI VENIȚI DIN STRĂINĂTATE
Elevii
- susțin un test la Limba și literatura română sau Comunicare în limba română și Matematică sau Matematică și Explorarea mediului pentru înscrierea în clasele I-VII;
- susțin un test la Limba și literatura română și Istorie pentru înscrierea în clasele IX-XI, Profil uman, specializarea Științe Sociale;
- susțin un test la Matematică și Biologie pentru înscrierea în clasele IX-XI, Profil real, specializarea Științe ale naturii;
- participă la activitatea de cunoaștere.
ACTE NECESARE:
- Cerere de înscriere;
- Cerere adresată ISJ Cluj prin care se solicită echivalarea studiilor;
- Situația școlară anterioară plecării în străinătate (foaia matricolă), în copie conform cu originalul (dacă este cazul);
- Certificat al Examenului de Capacitate / Evaluare națională, copie Xerox dacă este cazul;
- Situația școlară din străinătate, pe ani școlari și clase promovate, din care să rezulte disciplinele studiate și calificativele obținute – copii xerox după original și traducerea lor (realizată de un traducător autorizat), în original;
- Certificat de naștere elev în original și copie;
- Cartea de identitate elev în original și copie ;
- Cartea de identitate a părintelui / tutorelui legal care se prezintă la înscriere, în original și copie după actele de identitate ale părinților / tutorilor (copie pașaport, copie permis de ședere, unde este cazul);
- Taxa de echivalare 1500 lei (se achită la casierie sau prin transfer bancar IBAN: RO39BRDE130SV21064711300 Banca BRD și se depune la secretariat o copie după chitanță).