Istoric
Nivel gimnazial
ÎNSCRIERE CLASA a V-a
În conformitate cu hotărârea Consiliului de Administrație al Liceului Teoretic Creștin „Pro Deo” din data de 30 septembrie 2024, se stabilește următoarea procedură de admitere pentru clasa a V-a:
Admiterea se va face pe baza unei probe scrise de evaluare, organizată astfel:
- Partea I: Limba și literatura română
- Partea a II-a: Matematică
Subiectele vor fi elaborate conform programei școlare în vigoare pentru clasa a IV-a, iar conținuturile aferente se regăsesc în Anexa nr. 1 a documentului atașat. Proba va avea o durată de 90 de minute, cu posibilitatea de a părăsi sala după primele 60 de minute de la începutul testului.
Informații suplimentare:
- Data examenului: 03 iunie 2025
- Locație: sălile de clasă ale celor trei clase de a IV-a din cadrul Liceului Teoretic Creștin „Pro Deo” și amfiteatrul pentru elevii din alte școli.
Precizări importante:
- Admiterea se va realiza în ordinea descrescătoare a mediilor obținute la evaluare, în limita locurilor disponibile, având prioritate absolvenții ciclului primar al Liceului Teoretic Creștin „Pro Deo”.
- În cazul în care doi sau mai mulți elevi obțin același punctaj și se situează la limita numărului maxim de locuri disponibile, aceștia vor susține o probă suplimentară scrisă, similară cu cea anterioară.
- Rezultatele evaluării vor fi confidențiale și transmise individual fiecărui părinte sau tutore legal de către secretariatul liceului.
- Notarea se va face pe baza unui punctaj maxim de 100 de puncte. Pentru a fi admiși, elevii trebuie să obțină cel puțin 50 de puncte.
- La proba de evaluare se pot înscrie atât elevii Liceului „Pro Deo”, cât și cei din alte școli.
- ATENȚIE! Pentru elevii care provin din alte școli, în cazul în care numărul locurilor disponibile este depășit de cererile de înscriere, se vor aplica câteva criterii specifice de departajare:
- Existența unui frate sau a unei surori înmatriculați în cadrul liceului;
- Părinții aparțin unei biserici membre a Fundației Pro Deo și susținătoare a Liceului Teoretic Creștin Pro Deo (adeverință de membru din partea bisericii);
- Unul dintre părinți să aibă locul de muncă sau domiciliul în proximitatea școlii noastre (adeverință de la locul de muncă /carte de identitate care să ateste proximitatea domiciliului).
- Participarea la o activitate de cunoaștere organizată de Liceul Pro Deo, care va avea loc după susținerea probei scrise.
GRAFICUL ACTIVITĂȚILOR
DATA | ACȚIUNE | OBSERVAȚII |
19.05 – 30.05. 2025 | Înscrierea candidaților | Înscrierea se face la secretariatul școlii din strada Gr. Alexandrescu nr 26A |
03.06.2025 | Ora 9.00 proba de evaluare | Elevii se vor prezenta în sală între 8:30-8:50 |
06.06. 2025 | Transmiterea rezultatelor
| Secretariatul liceului va transmite rezultatele personal fiecărui părinte/tutore legal |
10-13.06.2025
| Activitatea de cunoaștere* | *Se adresează doar elevilor care provin din alte școli și care au fost admiși la proba de evaluare
|
Înscrierile se pot face între 19.05 – 30.05. 2025 între orele 10.00-13.00 la secretariatul liceului.
Informații privitoare la actele necesare: 0746528792, apelabil de luni până vineri între 9.00-15.00
ACTE NECESARE LA ÎNSCRIERE:
- Adeverință cu nota la purtare și media generală pe anul anterior;
- Cerere de transfer (se completează la secretariat după care se avizează de școala de unde vine elevul şi se depune la secretariat);
- Cerere de înscriere (se completează pe loc în unitatea de învățământ);
- Certificat de naștere a copilului în original și copie;
- Cartea de identitate a părintelui / tutorelui legal care se prezintă la înscriere, în original și copie (nu se solicită cărțile de identitate de la ambii parinți; sunt suficiente actele unui singur părinte);
- Decizie divorț părinți sau custodie copil, unde este cazul, în original și copie;
- Fișa medicală SAU adeverință medicală + aviz epidemiologic + copie carnet vaccinuri;
- Foaia matricolă P-IV;
- Taxă de înscriere 200 lei (se achită la casierie sau prin transfer bancar IBAN: RO39BRDE130SV21064711300 Banca BRD și se depune la secretariat o copie după chitanță).
TRANSFER
Elevii care doresc să vină prin transfer la Liceul Teoretic Creștin „PRO DEO” trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
- Nota 10 la purtare;
- Adeverință cu nota la purtare și media generală pe anul anterior (se depune la secretariat);
- Evaluare în funcție de clasa unde se dorește transferul;
- Participarea la activitatea de cunoaștere.
! Elevii sunt admiși în ordinea descrescătoare a notelor de la testare.
! În anii terminali nu se acceptă transferuri, respectiv în clasa a VIII-a și a XII-a.
ACTE NECESARE
- Adeverință cu nota la purtare și media generală pe anul anterior (se depune la secretariat);
- Cerere de transfer (se completează la secretariat după care se avizează de școala de unde vine elevul și se depune la secretariat);
- Cerere de înscriere (se completează pe loc în unitatea de învățământ);
- Certificat de naștere al copilului în original și copie;
- Cartea de identitate a părintelui / tutorelui legal care se prezintă la înscriere, în original și copie (nu se solicită cărțile de identitate de la ambii parinți; sunt suficiente actele unui singur părinte);
- Decizie divorț părinți sau custodie copil, unde este cazul, în original și copie;
- Fișa medicală SAU adeverință medicală + aviz epidemiologic + copie carnet vaccinuri;
- Foaie matricolă;
- Adeverință note și absențe (în cazul transferului în timpul anului școlar);
- Taxa de înscriere 200 lei (se achită la casierie sau prin transfer bancar IBAN: RO39BRDE130SV21064711300 Banca BRD și se depune la secretariat o copie după chitanță).
ELEVI VENIȚI DIN STRĂINĂTATE
Elevii
- susțin un test la Limba și literatura română sau Comunicare în limba română și Matematică sau Matematică și Explorarea mediului pentru înscrierea în clasele I-VII;
- susțin un test la Limba și literatura română și Istorie pentru înscrierea în clasele IX-XI, Profil uman, specializarea Științe Sociale;
- susțin un test la Matematică și Biologie pentru înscrierea în clasele IX-XI, Profil real, specializarea Științe ale naturii;
- participă la activitatea de cunoaștere.
ACTE NECESARE:
- Cerere de înscriere;
- Cerere adresată ISJ Cluj prin care se solicită echivalarea studiilor;
- Situația școlară anterioară plecării în străinătate (foaia matricolă), în copie conform cu originalul (dacă este cazul);
- Certificat al Examenului de Capacitate / Evaluare națională, copie Xerox dacă este cazul;
- Situația școlară din străinătate, pe ani școlari și clase promovate, din care să rezulte disciplinele studiate și calificativele obținute – copii xerox după original și traducerea lor (realizată de un traducător autorizat), în original;
- Certificat de naștere elev în original și copie;
- Cartea de identitate elev în original și copie ;
- Cartea de identitate a părintelui / tutorelui legal care se prezintă la înscriere, în original și copie după actele de identitate ale părinților / tutorilor (copie pașaport, copie permis de ședere, unde este cazul);
- Taxa de echivalare 1500 lei (se achită la casierie sau prin transfer bancar IBAN: RO39BRDE130SV21064711300 Banca BRD și se depune la secretariat o copie după chitanță).